Suchergebnisse

Zeitschriftenartikel (5)

2019
Zeitschriftenartikel
Spyrou, M. A.; Keller, M.; Tukhbatova, R. I.; Scheib, C. L.; Nelson, E. A.; Andrades Valtueña, A.; Neumann, G.; Walker, D.; Alterauge, A.; Carty, N. et al.; Cessford, C.; Fetz, H.; Gourvennec, M.; Hartle, R.; Henderson, M.; von Heyking, K.; Inskip, S. A.; Kacki, S.; Key, F. M.; Knox, E. L.; Later, C.; Maheshwari-Aplin, P.; Peters, J.; Robb, J. E.; Schreiber, J.; Kivisild, T.; Castex, D.; Lösch, S.; Harbeck, M.; Herbig, A.; Bos, K. I.; Krause, J.: Phylogeography of the second plague pandemic revealed through analysis of historical Yersinia pestis genomes. Nature Communications 10 (1), 4470 (2019)
Zeitschriftenartikel
Keller, M.; Spyrou, M. A.; Scheib, C. L.; Neumann, G.; Kröpelin, A.; Haas-Gebhard, B.; Päffgen, B.; Haberstroh, J.; Lacomba, A. R.; Raynaud, C. et al.; Cessford, C.; Durand, R.; Stadler, P.; Nägele, K.; Bates, J. S.; Trautmann, B.; Inskip, S. A.; Peters, J.; Robb, J. E.; Kivisild, T.; Castex, D.; McCormick, M.; Bos, K. I.; Harbeck, M.; Herbig, A.; Krause, J.: Ancient Yersinia pestis genomes from across Western Europe reveal early diversification during the First Pandemic (541–750). Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America 116 (25), S. 12363 - 12372 (2019)
2017
Zeitschriftenartikel
Keller, M.; Regner-Kamlah, B.; Rott, A.; Hoke, N.; Wahl, J.: Gräber und Menschenknochen im Michelsberger Erdwerk von Bruchsal "Aue": Archäologie - Anthropologie - Paläogenetik - Archäometrie. Fundberichte aus Baden-Württemberg 36, S. 7 - 36 (2017)
Zeitschriftenartikel
Keller, M.: Den Seuchen auf der Spur. Archäologie in Deutschland (2), S. 28 - 29 (2017)
2016
Zeitschriftenartikel
Feldman, M.; Harbeck, M.; Keller, M.; Spyrou, M. A.; Rott, A.; Trautmann, B.; Scholz, H. C.; Päffgen, B.; Peters, J.; McCormick, M. et al.; Bos, K. I.; Herbig, A.; Krause, J.: A high-coverage Yersinia pestis genome from a 6th-century Justinianic plague victim. Molecular Biology and Evolution 33 (11), S. 2911 - 2923 (2016)

Hochschulschrift - Doktorarbeit (1)

2020
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Keller, M.: Yersinia pestis genomes of the first and second plague pandemic recovered from ancient DNA. Dissertation, 271 S., Friedrich-Schiller-Universität Jena, Fakultät für Biowissenschaften [hosting institution], Jena (2020)